Lluny de les primeres revistes que ens venen al cap quan pensem en tendències, és a dir, aquelles en què noies esbeltes llueixen la roba de les noves temporades de les grans marques, hi ha les revistes reals de tendències, que fora d'aquests estereotips, intenten marcar tendències en diferents àmbits; tant en moda com en cultura.
Aquest és l'exemple de BenZina. La revista BenZina és una publicació de caire cultural que mostra les tendències en cinema, música, llibres, teatre, art i també còmic. El que pretén és combinar diferents temàtiques culturals escollint allò que consideren més atractiu de cada tema.
La revista utilitza el català en la seva expressió i, per aquest motiu, forma pert de l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català. Aquesta mateixa organtizació fou la que li atribuí el Premi a la Millor Nova Revista del 2006, fet que demostra que les revistes de tendències encara segueixent estan vigents i actives en la nostra societat.
Tal com la defineix David Centol, editor del Grup Comunicació 21, "BenZina simplement tracta allò fora del comú, entenent “comú” com una simple qüestió volumètrica, afortunadament. Pretén donar veu a un fenomen singular com és la producció cultural d’aquest país, certament limitada i al mateix temps universal. I ho vol fer des de la transversalitat de les disciplines i des de la barreja, conscient i en primera persona, dels seus protagonistes. BenZina és justament això: trencar la norma i difondre-la en format intel·ligible perquè amb el temps allò que és excepcional sigui cada vegada menys una excepció".
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada